Missat samtal. Lisa.

A, nej, men Anders var bakis igår, så det blev ingen jävla film. Inte att JAG aldrig har ställt in något p.g.a. en dundersmälla, men då har det inte varit något viktigt! Gårdagen var viktigt. Nu blev det helt knäppt! Istället för att återskapa en dag kände man bara hur ännu en dag gled en ur händerna och nu måste man vänta ännu ett år om man skulle vilja försöka igen. Är jag patetiskt? Nej, jag är bara befogat irriterad. Jag har licens för att får vara tjurig. Absolut!
Men fy skam var ändå inte min gårdag. Allt BRA skedde lite väl sent bara. Först snackade jag i telefon med min nyfunna vän och sen gick jag och lade mig.
"Oj, vad roligt..." tänker ni.
Ja, det blev kul! För när jag hade somnat och klockan blivit efter fyra så ringde det i min mobil. Jag var så där yrvaken att jag inte förstod vad det var som lät och när jag väl förstått det tryckte jag bara på alla möjliga knappar för att få den att sluta låta.
När mobilen tystnat satt jag med den i handen en stund. Jag kände hur min hjärna segt, segt och sakta började vakna till liv för att förstå vad det var som hade hänt. På displayen framför mig stod det:
"Missat samtal.
         Lisa."
Jag reagerade knappt och hann nog också tänka: "Vem är Lisa?" , för så jävla trött var jag. Innan jag riktigt blev klar i knoppen så ringde det igen. Jag svarade. Det var LISA! Min LISA!! Hon var full som ett ägg, även fast jag nog var för trött för att höra det, men det var i alla fall HON!!!
Ända från Chamonix ringer hon för att prata med mig bara för att hon känner för det. Jag blev så glad. Så jävla glad. Åååh! Med en gång var det som att jag blev någon annan när jag satt där i sängen. Någon starkare, mer stabil människa, som vet vad hon vill och gör roliga saker varje dag. Jag blev hon den där som jag varit när Lisa var hemma i Sverige. Det är inte det att jag inte kan vara denna versionen helt själv, men jag behövde verkligen bli påmind om hur hon var och hur hon kändes att vara. Tack Lisa!
Det är liksom inte bara dig jag har saknat utan också hur jag är när jag är med dig.
Vi pratade i 18 min! Jag ska också ringa henne när jag är full någon gång, för jag skulle bli alldeles för stressad i nyktert tillstånd när jag vet hur mycket pengar som rullar iväg.

Ikväll ska jag låna pappas bil och åka till IKEA med mamma. Jag älskar att köra bil. Lite jobbigt att det regnar bara, för mamma kommer antagligen sitta och hålla i sig i dörren då. Jag hatar så'na som inte litar på mina driving skills. Om du inte litar på mig, så åk inte med mig då! Och btw så är nog inte dörrhandtaget det ultimata att hålla fast i.


JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAaAAAAAAAAAA!!!
SVT måste ha hört mina svordomar, för på tisdagar kl. 18.45 sänder de nu KENNY STARFIGHTER! Är det sant? JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA det är det!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0