Så kul blir det aldrig på ICA Maxi

Äntligen ensam i min lägenhet. Låter kanske inte likt mig att säga så, men mamma och pappa har ännu en gång varit här en timme för mycket.

Åkte in till mammas jobb i stan igår. Jag vet inte vilken människa som bestämt att alla American Express-kontor ska se likadana ut. Inget fel på att det ska vara lika, men kunde man då inte ha valt en lite "roligare" inredning. Spygröna skärmar och ett jävligt jobbigt lysrörsljus. Usch.
Innan mamma kunde gå hem var hon tvungen till att gå på toa. Hon gör ALDRIG något "nytt" eller lämnar ett ställe utan att ha gått på toa. Hon kan knappt gå på bio för att hon är rädd för att behöva gå på toa och missa filmen. Hon är för härlig. Jag vet inte hur många gånger det har varit "panik" eller "väldigt jobbigt" för att inte hon har fått gå på toa i rätt sekund. Det är ju inte ens så att hon skulle kissa ner sig om hon INTE gick. Hon skulle säkert kunna hålla sig i flera timmar, som en vanlig människa. Men det "behovet" som hon själv har skapat är här för att stanna. Jag var också nära att trilla dit en gång. Jag började gå upp mitt i natten och kissa. Det är ju bara för jobbigt, så det lade jag av med. Och nu tänkte jag även lägga av med att "snacka kiss". (höhö ist.f. "snacka skit"). Visst, min blogg är ett forum för det mesta, men jag kommer ingen vart i min historia, känner jag.
Vi inhandlade ett duschdraperi på Åhléns och sen åkte vi hem till Mölndal. Hade en ganska mysig kväll, inget bråk och så tittade vi på Let's Dance. Fan, va Morgan Alling var bra. Sjukt bra. Han gör mig glad. Jag skämdes lite över att BlondinBella inte var bättre. Jag har ju en tendens att tala gott om henne, eftersom jag tycker det är coolt att en tjej som är helt talanglös kan få så mycket uppmärksamhet och tjäna så mycket pengar. Det ger ju ändå lite hopp åt folk, eller hur? I och för sig hade jag fått backa med min teori om hon visat talang i sin dans, men det var bara så jävla pinsamt. Äsch, skit i det.

Idag har min förkylning varit jäkligt jobbig och ond mot mig. Har hamnat i det där stadiet då det känns som att man ska få nysa asgött, men istället så sprängs ögonen och blir helt röda och tåriga. Thanks.
När pappa skulle köra hem mig erbjöd sig mamma att följa med och sätta upp mitt nya duschdraperi. Det fick hon. Meningen var att de sen skulle åka och handla lite, komma och lämna det hos mig och sen åka hem igen. Nej, vi kunde inte ta handlingen på vägen hem till mig eftersom jag vägrar gå bland folk och vara någon slags red-nose-reindeer. Nej, så kul blir det aldrig på ICA Maxi, det ska jag se till.
Planen ändrades i alla fall så klart och den enda som åkte och handlade var pappa. Mamma stannade och diskade. Och om ni hängt med tillräckligt i bloggen så vet ni precis vad lite "påbörjad städning" kan leda till. Jo, just det! Helrenovering.
Så nu sitter jag här... Julsakerna är borta, varenda möbel är dammad, spegelbyrån är putsad MED POLISCH och golvet är dammsuget. Ja, jag är INTE klar. Alla mina påslakan, lakan och kuddvar har noga blivit vikna om IGEN, trots att jag redan vikit dem en gång och samma sak hände även med alla mina handdukar. Mystiskt. Mitt extratäcke och mitt stora överkast har på något mystiskt vis flyttats ut i hallen och några lådor som väntat på att få komma ner till källaren har faktiskt flyttats ner till källaren. Gött.
Jag hängde med en liten bit på vägen av all städning, men sedan fick jag typ feber och var tvungen att sätta mig ner och dricka vichy vatten med äpplejucie. Det är min sjuk-drink. Har druckit den sen jag var liten och tänker fan inte sluta nu. Det är det enda roliga med att vara sjuk. I alla fall så upptäckte jag nyss att mamma lagt på en duk på mitt köksbord. Den är så jävla färgglad - och visst är den väldigt fin ibland - men åhh, jag kan se min mammas nöjda ansikte när hon så käckt lade på den.
"Gud, vad jag är bra och vad fint jag gör" tänkte hon säkert.
Det roliga är att när pappa skulle åka och handla och lämna oss ensamma i lägenheten sade mamma:
"Ja, åk du, så ska jag göra så fint i MITT kök".
"MITT KÖK"
skrek jag.
Hon retas!! Fast jag gillar henne lite ändå.

Ikväll ska jag göra en massa roliga grejer. Först ska jag försöka hitta ett fint överkast-tyg. Sen ska jag försöka komma på hur jag ska måla/tapetsera om i mitt kök. Och SEN ska jag typ titta på TV och planera födelsedagsmiddagsaktiviteter. Wow, det där måste vara det längsta sammansatta ordet jag någonsin använt utan bindestreck. Coolt.

Vi hörs.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0