I min intima närvaro

Egentligen behöver jag bara säga en sak idag: www.asos.com


Men jag tycker det är ganska roligt att skriva, så jag KAN inte hålla mig. Hade världens längsta, men typ världens roligaste telefonsamtal igår. Humorn lever. Väcktes idag av att Lovisa ringde mig och när jag inte orkade svara så fick jag ett sms istället.
"Han é gay!" stod det i sms:et.
Bra jobbat att inte skriva ett namn utan bara "han". Jag hann ju tänka både tre och fyratusen tankar innan jag väl fick tag i henne. Det är ju inte det att Lovisa bara har haft EN manslem i åtanke de senaste åren, så jag kunde ju bara gissa. Blev för en halv sekund orolig att informationen gällde någon i MIN intima närvaro, men min "gaydar" (om jag nu har en så'n)är nog för bra för det eller ännu troligare så är jag inte tillräckligt het för att t.o.m. locka till mig spelare från andra laget. MEN Vem vet?
Att det var just "han" som var gay rörde inte mig i ryggen särskilt mycket. Det var mest kul och jävligt oväntat. Däremot kan Lovisa nog gå och gräma sig över att ha spillt lite för mycket tid på att tänka och grubbla över honom, "han". Stackarn. Det är ändå lite kul, fast tråkigt att behöva inse att en väldigt läcker man plays for the other team. Denna gången gjorde det mig ingenting, men nästa gång kanske det är min tur och min besvikelse... Eller DIN tur och DIN arma besvikelse!

Det finns de som säger att man aldrig kan få en dag tillbaka. Ibland önskar man hårt att det gick. Att man kunde få uppleva JUST den där dagen en gång till. Man kan ju lönlöst fortsätta hoppas på att man ska få ta studenten igen, men nu när inte tidsmaskiner finns kanske detta skulle vara en av de svårare dagarna att rekonstruera. Jag siktar lite lägre, för att lyckas. Jag gör så ibland, för att inte bli besviken. Så idag ska jag och Anders titta på American Pie, precis som vi gjorde för exakt sex år sedan idag. Det är stort!!
Är fortfarande lite förkyld, men what the heck. Pappa köpte ju Kleenex med balsam igår. Det innebär alltså pappersnäsdukar med ett tunt lager av balsam. Nej, idiot, inget jävla hårbalsam!! Meningen är väl att man inte lika lätt ska skava upp huden runt näsan när man snyter sig alla dessa 387 gånger om dagen. Jag råkade redan sabba upp det där när jag var hemma hos päronen och fick snyta mig i hushållspapper och servetter eftersom de inte ens hade några ynkans näsdukar. Fy fan.

Jävla skit, säger jag, för jag har börjat lira Alfapet på nätet och fått samma jävla addiction som jag hade till Tetris i höstas. I och för sig är Alfapet lite mer bildande och eftersom det handlar om ord är det ju inte fel spelval vad det gäller min framtid, men jag går ju lik förbannat och stressar fram ord ur alla bokstäver jag ser även när jag INTE spelar. Det är precis som när jag i tanken försökte passa in tetrisklossar i alla möjliga utrymmen. Mellan TV:n och byrån, i bokhyllan, i människors ansikten och mellan varorna på rullbandet i kön på ICA. Jag blev sjuk och nu håller jag på att trilla dit igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0