"Under utbildning". Vad för jävla utbildning?

Igår skulle min pappa borra upp min himmelssäng. Fel borr? Ja! Självklart. Givetvis. Absolut. Vad annars? Han fick göra det idag istället när jag inte var hemma... Jag orkar inte!!! Jag sa klart och tydligt att bredden skulle vara 120 cm, d.v.s. lika bred som min säng, men nej... 120 cm betyder tydligen 100-110 cm... Jag får flipp på saker som inte är symmetriska när de prompt ska vara det!! Dessutom ser hela jävla sänghörnan ut som en dödsbädd nu. Tänkte att det kanske skulle göra saken lite bättre att hänga upp den vackra planschen jag köpte. Nej! Verkligen inte. Hur kan jag ha tänkt så fel? Nu orkar jag inte prata mer om det. Jag blir bara arg och det gååår ju att rätta till. Självklart. Givetvis, Absolut. JA!!! Don't push it.

Jobbade på Valhalla idag. Det är ju ingen action direkt. Det gjorde inte saken bättre att jag fick bära en stor shiny skylt med texten "Under utbildning". Stefan - min "föreståndare" sade att:
"Det är för att de ska ha förståelse för att du är ny".
Jag vill inte vara så utpekad. Jag gillar inte att vara i en sådan där tycka-synd-om-mig-position. Dessutom gillade jag inte HUR namnskylten förklarade att jag var ny. "Under utbildning". Vad för jävla utbildning? Folk som aldrig jobbat i reception eller kassa tycker väl att det är världens mest IQ-befriade jobb? Det är det också ibland och därför vill man inte skylta med att man är så pass puckad att man inte kan allt, utan faktiskt går "en liten utbildning" för att ta 50 kr i betalt för ett bad. Gud, nu nervärderade jag mitt nya jobb alldeles mer än nödvändigt. Det är faktiskt närmare 1000 olika knappar och priser att hålla reda på, men det vet ju inte kunderna, så fortfarande... JÄVLA SKYLT.
"Ny på jobbet" hade räckt och faktiskt t.o.m. sett ut lite som en hyllning. Utpekad, men välkommen liksom. Lite så där löjligt pinsamt. Som en nollning ungefär.

Var i stan efter jobbet och köpte nya, svarta, shiny boots. Mmm. Med klack. Köpte nytt löshår med. Funderar på om jag ska limma in det permanent... Tyvärr är jag för trött för att ta ett sådant viktigt beslut nu. Men jag har väl sagt att jag har lagt ner alla planer på en "riktig" hårförlängning eftersom jag ska köpa en MAC istället!? Det är viktigt att poängtera att jag ENDAST lägger ner min stora dröm p.g.a. en ännu större dröm! Mycket viktigt.

Shit, det är lite kul att se hur mina tankar sakta men säkert börjat luta åt ett annat håll... Eller ska jag säga åt EN annANS håll. Mycket märkligt. Jag styr inte över det själv, jag lovar. Gud, mitt hemlighetsmakeri är utan dess gränser! INGEN VET mer än jag och............. så don't worry.

PS. Jag gick upp klockan halv sju i morse...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Älskling! Ja kan inte läsa dina inlägg varje dag för att jag inte har internet hemma, men ja gör det så fort jag kan!

De var jättekul att prata me dig, de jag kommer ihåg iaf...men de va skönt att höra din röst.

Ta hand om dig, o ja hoppas att de löser sig me allt tapetletande och att din utbildning går fint ;)

Pussen

2009-01-15 @ 18:55:30
Postat av: Alpblomman

De skulle stå att inlägget var från alpblomman, men de måste raderas..Så jag skrev igen!

Puss!

2009-01-15 @ 18:57:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0