180 kr and no turning back!

Jag är inte arg längre. För det märktes att jag var arg igår va? Jag tog sju superduper-djupa andetag och fixade iordning min "dödsbädd". Först intalade jag mig att sänghimmeln kanske inte var så osymmetrisk ändå. Sen bytte jag ut min vemodiga svartvita plansch på en svartvit skog i gryningens dimma till min luciaplansch. Dessutom knöt jag till två stycken rosetter av ett rosa sidenband och fäste uppe på sänghimmeln. Ja, hellre barnsligt  sött än att det luktar dött! Ångrar mig kanske lite i val av färg på överkastet. Jag brinner ändå alltid väldigt starkt för rosa och nu valde jag vitt. Jaja, man kan ju alltid ha två.

Jag var svenatrött igår. Om jag ska var ärlig så gick jag och lade mig redan klockan 21. Men det är bara bra, tänker jag, för jag är fast besluten om att ändra på mina vanor. Sovvanorna KOMMER automatiskt att BLI annorlunda i och med att jag typ ska börja jobba 06.00 somliga dagar. Det är bra!
Jag vill egentligen inte säga det här med risk för att det kan sabba alltihop, men... Jag har slutat snusa. Jag antar att ingen kommer att fråga mig "Varför?" så jag har inte kommit på en bra "line" för det än. "Du är dum i huvudet" kanske? Eller "Ja, men du är ju en idiot" eller nå't i den stilen.
SEN mina damer och herrar! (Här tog jag en paus på ungefär 10 min för att kunna fortskrida mitt skrivande i sanningens namn). Jag har härmed anmält mig till VÅRRUSET (180 kr and no turning back!). Det är inte JAG (eng. It's so not me). Nu GÖR jag nå't! Kolla! Så nu har jag ungefär 16 veckor på mig att bygga upp en sjuhelvetes kondition. Jag siktar mot stjärnorna, så jag tänkte vinna det där loppet. Alla vet ju vad som ÅTMINSTONE händer när man siktar mot stjärnorna och det är inte fy skam!
Nu eller aldrig. I många år har jag hört att man kan bli beroende av att träna. Jag har aldrig haft det problemet, men mitt ibland alla mina vardagsproblem tänkte jag nu placera det största problemet av dem alla. TRÄNING.

Run, Forest, Run!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0